BTK’yı nereye şikayet edebilirim?
İnternet, telefon ve posta hizmetleriyle ilgili tüketici şikayetlerini nereye bildirebiliriz? Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) adresini kullanabilir veya BTK Tüketici İletişim Merkezi’ni (0312 294 94 94 veya ALO 120) arayabilirsiniz.
Erişim engeli kararı nasıl kaldırılır?
Her halükarda, hakkında erişimin engellenmesi kararı alınan paydan etkilenen kişi, tebligatı aldığı tarihten itibaren 7 gün içinde itiraz ederek kararın iptalini talep edebilir. İtiraz için yetkili merci, erişimin engellenmesi kararını alan Sulh Ceza Hâkimliği’nin sayısal olarak ardından gelen Sulh Ceza Hâkimliği’dir.
BTK hangi bakanlığa bağlıdır?
Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında kamu düzenleme ve denetim kurumu olan BTK, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı olarak faaliyet gösteriyor.
BTK para iadesi nasıl yapılır?
İadenizi kontrol etmek için web sitemizden veya e-devlet üzerinden kontrol edebilir ve iade talebinde bulunabilirsiniz. İade talepleri en kısa sürede incelenecek ve işleme alınacaktır.
BTK’ya şikâyet edince ne olur?
Şikayetiniz, hizmeti aldığınız satıcı/sağlayıcı tarafından Tüketici Şikayet Yönetim Sistemi (BTK) üzerinden 10 iş günü içerisinde cevaplandırılacaktır. Verilen cevapla sorun çözülemezse tüketici 10 gün içerisinde işletme çözümüne itiraz edebilir.
BTK kurum incelemesi ne kadar sürer?
Komisyonun şikâyet üzerine yapacağı soruşturmaya 60 gün içinde cevap vermesi öngörülmekle birlikte, resen yapacağı soruşturma için bir süre sınırı konulmamıştır.
Erişimin engellenmesi kararına itiraz nereye yapılır?
Resmi erişim engelleme kararlarına itiraz etmek için lütfen ziyaret edin.
Erişimin engellenmesi talebi reddedilirse ne olur?
Erişimin engellenmesi talebi reddedilirse karara itiraz edilebilir. İtiraz, itiraz makamı tarafından reddedilirse bu karar kesin ve bağlayıcıdır.
Kısıtlama kararı nasıl kaldırılır?
Kısıtlama kararının iptali Kısıtlamanın sebepleri ortadan kalkmışsa, ilgili tüm taraflar, özellikle kısıtlanan kişi ve veli, sulh hukuk mahkemesinden vesayetin kaldırılmasını isteyebilir. Mahkeme, kısıtlamanın kaldırılmasına ilişkin başvurunun sebeplerini inceleyerek bu konuyu karara bağlar.
BTK şikayet ne kadar sürer?
Tüketici şikâyetleri, tuketici..tr adresinde oluşturulan kullanıcı adı ve şifre kullanılarak BTK’ya online şikâyet bildirim sistemi üzerinden iletilebilecek. İşletmeciler, bu kanaldan ve doğrudan işletmeciye iletilen şikâyetlere 15 gün içinde cevap vermek zorunda.
BTK özel mi devlet mi?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, 5809 sayılı Kanun ve diğer kanunlarla verilen görevleri yerine getirmek ve yetkileri kullanmak üzere kurulmuş, idari ve mali özerkliğe sahip, kamu hukukuna tabi tüzel kişiliğe sahip bir kurumdur. BTK, Yönetim Kurulu ve Cumhurbaşkanlığı Teşkilatından oluşur12. Kurul Başkanı aynı zamanda kurumun Başkanıdır.
BTK’ye nasıl ulaşırım?
Kayıp/Çalıntı bildiriminde bulunmak için cihazın 15 haneli IMEI numarasının bilinmesi ve bağlantının yasal sahibi olan kişinin aşağıdaki işlemleri yapması gerekmektedir: e-Devlet Kapısı veya BTK Bilgi ve Bildirim Merkezi (Tüketici İletişim Merkezi-120) kanallarından biri üzerinden bildirimde bulunulması gerekmektedir.
BTK müşteri hizmetleri 24 saat açık mı?
Ülkemizin siber sınırlarını korumak için yerli ve milli ürünlerimizle 7 gün 24 saat çalışmaya devam ediyoruz.
BTK IMEI silinir mi?
1 Ocak 2024’ten itibaren bir yıl boyunca kesintisiz sinyal alamayan telefonların IMEI kaydı silinecek. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından hazırlanan “Elektronik Kimlik Bilgisine Sahip Cihazların Kaydı Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” Resmi Gazete’de yayımlandı.
BTK ile nasıl iletişime geçilir?
Siteye üye olmanız ve sigortalanmak istediğiniz lokasyonun adres ve işletmeci bilgilerini tarafımıza iletmeniz halinde talebiniz incelenmek üzere ilgili işletmeciye iletilecektir.
184 şikâyet edince ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
BTK hangi şikayetlere bakar?
Şikayet gönderme, zararlı içerik bildirme, sabit abonelik talebinde bulunma gibi işlemler kurumun internet sitesi üzerinden gerçekleştirilebilir. BTK, İnternet sağlayıcıları ile ilgili sorunları çözer, dolayısıyla İnternet sağlayıcınızla ilgili bir abonelik sorununuz varsa yapmanız gereken en iyi şey BTK ile iletişime geçmektir.
175’e ne şikâyet edilir?
Alo 175 tüketici danışma hattımızla tüketicilerimiz, sağlık, can ve mal güvenliği açısından tehdit oluşturan ürünler hakkında bilgi alabiliyor.
BTK iletişim nereye bağlıdır?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim KurumuBTKÖnceki kurumTelekomünikasyon KurumuBağlılıkTürkiye Cumhuriyeti CumhurbaşkanlığıAdresEskişehir Yolu 10.Km No.:276 Çankaya / AnkaraPersonel sayısı7 (Yüksek Kurul Üyesi) – 741 Diğer personel (570 kişi merkez teşkilatı, 171 kişi taşra teşkilatı)8 satır daha