İçeriğe geç

Ayıplı Ürün Ne Demek

Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?

Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamı ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Üründe bu belirtilen özellikler yoksa veya reklam ve duyuruda yer alan bilgilere uymuyorsa ürün ayıplı sayılır.

Ayıplı mal neleri kapsar?

Arızalı ürün nedir? Arızalı ürün, ambalajında, etiketinde, kullanım kılavuzunda, reklam ve duyurularda belirtilen özelliklerden bir veya birkaçını taşımayan, alıcı açısından faydayı azaltan veya ortadan kaldıran, hukuki ve ekonomik açıdan kusurları bulunan üründür.

Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?

Ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, satın alma bedelinin iadesini, ürünün ayıpsız muadili ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi yapılmasını ve ürünün ücretsiz onarılmasını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir. Satıcı, tüketicinin talebine uymak zorundadır.

Aldığınız ürün ayıplı ise haklarınız nelerdir?

Arızalı mal satışı halinde tüketici hakları. Bu isteğe bağlı haklar kapsamında tüketici aşağıdaki haklara sahiptir: Müşteri sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve iade talep edebilir, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirebilir veya ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep edebilir. Satıcı, tüketicinin bu talebini yerine getirmekle yükümlüdür.

Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?

– Satılan malı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden indirim isteyebilir. – Malın, tüm masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz olarak onarılmasını isteyebilir. – Veya şirket, malın ayıpsız benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel hükümlere göre zararlarının tazminini talep etme hakkına sahiptir.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.

Ayıplı maldan kim sorumlu olur?

Ayıplı ürün, tüketiciye teslim anında taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırılık teşkil eden üründür. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu ürünü satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.

Aldığımız ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?

Ürün veya hizmetin değeri otuz bin Türk Lirasının altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı olması nedeniyle tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurmak zorundadır.

Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.

Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?

“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.

Kutusu açılan ürün iade edilir mi?

Ambalajı veya ambalajı açılmış ürünlerde dahi, satın alma işlemi internet üzerinden yapılmışsa tüketiciye genellikle cayma hakkı tanınmaktadır.

Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?

Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Bir tüketici arızalı bir ürün satın alırsa, ürünü satın aldığı firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. İade girişimci tarafından kabul edilmezse, tüketici hakem heyetine başvurma seçeneği vardır.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Açık ayıplarda tüketici otuz gün içinde şikâyetini bildirmek zorundadır. Gizli ayıplar hakkında kanunda açık bir hüküm bulunmadığından aynı kanunun (B.K. 198) T.B.K. 223/2 maddesinin 30. maddesine göre genel hükümler uygulanmıştır. Bu maddeye göre bu ayıpların derhal bildirilmesi zorunluluğu vardır.

Hangi ürünler iade edilemez?

Niteliği itibariyle iade edilmeleri mümkün olmayan mal/hizmetler; çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Kaç arızada ürün değişir?

Garantili bir cihazda aynı arıza üst üste iki kez veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmekle yükümlüdür. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerinizi yetkili servis merkezlerine tamir ettirmeniz gerekir.

Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?

4077 sayılı Türk Ticaret Kanununun 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasına göre; tüketici, malın tesliminden itibaren otuz gün içinde, açıkça görülen ayıpları satıcıya bildirmekle yükümlüdür.

Malın ayıplı olduğuna kim karar verir?

Malın tüketiciye tesliminden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim anında mevcut sayılır. Malın ayıplı olmadığını ispat yükü satıcıya aittir. Satıcının kusurlu olmasa bile sorumlu olduğu varsayılır.

Ayıplı araç nasıl tespit edilir?

ALICININ SATILAN ÜRÜNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMESİ: Fren sistemi arızaları, yağ sistemi arızaları, şasi arızaları, yakıt sorunları, araçta gizli hasarlar, araç fonksiyonlarının gerektiği gibi çalışmaması, aracın değişen parçaları gibi hallerde satıcının kusurdan kaynaklanan sorumluluğundan bahsedilmektedir.

Ayıplı mal için ihtarname şart mı?

223/2. Bu maddeye göre bu ayıbın derhal bildirilmesi zorunluluğu vardır. Yargıtay, 11.

Tavsiyeli Bağlantılar: Balas Ne Demek

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

escort bursa şişli escort escort ankara